Discutez ici des véhicules autre que la RX-8
Baphi
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par Baphi » 05 févr. 2009, 22:09 PM
Alpina Returns to Racing with B6 GT3
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gnico a écrit :
Chassis Specifications
Weight
-1150 kg
Fuel Tank capacity:
-110 Litres
Chassis:
Unitary construction steel body with welded safety cell made of extremely rigid precision steel tubing
Safety fuel tank in CRP sandwich tray
Pneumatic four-stamp jack system
Aerodynamics:
Front fenders, rear apron, hood, roof, trunk lid, rear wing, front wings, and flared rear wheel arches in CRP
Transmission:
Carbon fiber clutch with hydraulic central slave cylinder
6-speed sequential racing transmission with straight-cut, unsynchronized gears
Additional oil/air cooler
Quick shift system with ignition cut-out controlled by shifting force
Mechanical limited slip differential with additional oil/air cooler
Front axle:
Based on production version
Increased wheel caster angle
Enlarged track width and enhanced wheel camber
Five-way adjustable shock absorbers
Tubular stabilizer bar
Rear axle:
Based on production version
Enlarged track width and enhanced wheel camber
Five-way adjustable shock absorbers
Tubular stabilizer bar
Front brake system:
Six-piston aluminum brake calipers
Inner-vented grey-cast iron brake disks
15.0 in./380mm in diameter
Rear brake system:
Four-piston aluminum brake calipers
Grey-cast iron brake disk
13.1 in./332mm in diameter
Steering:
Rack and pinion steering with electro-hydraulic power
Wheels:
18 in. Volk Racing Forged Magnesium
Motor Specifications
Type:
BMW P65 32-Valve All Aluminum DOHC V8
8 throttle bodies with CRP load-charge optimized ram tubes
Single Cylinder Multi-Point Injection
Dry Sump Lubrication System
Capacity:
Bore x stroke:
92 x 75.2 mm/3.62 x 2.96 in.
Max. output:
Approx. 485 bhp / 368 lb-ft
Engine management:
BMW Motorsport ECU 408 with two high-performance micro-processors
Individual cylinder injection and ignition
BMW Motorsport Lambda Controller
Pit speed limiter
Quick Shift function;
Engine data memory system
http://www.youtube.com/watch?v=Jhy6dln_SjU
http://www.youtube.com/watch?v=Z7aDRm0mokk
coupefx
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par coupefx » 05 févr. 2009, 22:12 PM
Baphi
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par Baphi » 05 févr. 2009, 22:21 PM
Idem ... pourtant moi et BM !
elombre
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par elombre » 05 févr. 2009, 23:05 PM
Mazda rx 8
231 cv Velocity red
Membre du RRC
Les Hommes mettent dans leur voiture autant d'amour-propre que d'essence.
Tsar
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par Tsar » 05 févr. 2009, 23:21 PM
Pierre
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par Pierre » 05 févr. 2009, 23:27 PM
Vraiment belle ! Limite le Idrive d'une série 7 doit être plus facile que son volant multifonctions
Greg83
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Localisation : St-Trop' ... pas loin ;-)
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par Greg83 » 06 févr. 2009, 01:10 AM
RX8 Red Velocity ---> définitivement partie :'(
Daily : Audi A1 Sportback 90 TDi Red mais pas Velocity du tout du tout xD
H_Smith
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par H_Smith » 06 févr. 2009, 08:44 AM
Sublimes photos
Et quel niveau de finition
...................
Dommage que ce ne soit pas sur base X6 .......
Ford Focus RS II 2010 "bleu cyclone" - The best handling front-wheel-drive hot hatch in the world - Top Gear
Ex-RX8 Performance Lightning Yellow 231cv 2004 ..... un excellent souvenir !
evilspoon
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par evilspoon » 06 févr. 2009, 19:30 PM
c'est dingue ce recule du volant et du pédalier
Dom
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par Dom » 06 févr. 2009, 20:40 PM
Tsar a écrit : que dire d'autre
Ben...
Le volant en moumoutte + l'aileron de 3 métres de haut = kéké mobile!!!...
BB 59
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par BB 59 » 06 févr. 2009, 20:44 PM
Dom a écrit : Tsar a écrit : que dire d'autre
Ben...
Le volant en moumoutte + l'aileron de 3 métres de haut = kéké mobile!!!...
Pas Kéké.......
Manque les néons....
Tsar
Messages : 25653 Inscription : 16 oct. 2005, 00:15 AM
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par Tsar » 07 févr. 2009, 14:08 PM
bande d'incultes, là on est au top question engineering sportif .
BB 59
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par BB 59 » 07 févr. 2009, 14:11 PM