Mazdaspeed RX-8 Circuit Trial Edition (TAS janvier dernier)

Discussion générale sur la RX-8
Tsar

Mazdaspeed RX-8 Circuit Trial Edition (TAS janvier dernier)

Message par Tsar »

Image

The Tokyo Auto Salon prides itself as being the biggest car show in the world, showcasing 600 different cars under the flags of 300 different companies. Not one to miss a fine showing, Mazda touted its product line with a booth display of 13 different vehicles- the crown jewel being the Mazdaspeed RX-8 Circuit Trial Edition.

As the name suggests, the car is a fully track ready edition of the already capable RX-8. Mazdaspeed pulled out all the stops by equipping the rotary flagship with their entire product line. That’s right, any Mazdaspeed product you can buy for the RX-8 comes installed and ready to roll with this car, thus delivering a machine that is fully capable to handle the rigors of a thrashing at the circuit.

The most noticeable upgrade on this car is the custom aero kit, which gives the updated 8 a more aggressive demeanor, and delivers upgraded stability at high speeds. Mazdaspeed also improved the car’s already sublime handling by upgrading the brakes, suspension, and adding larger aluminum wheels wrapped in Yokohama’s newest Advan AD08. Though the footwork is tuned for time attacks at the track, Mazdaspeed ensures that it’s also supple enough to ride around town. Not to mention that the body kit makes the car look even better for a cruise around town.

Here's to hoping that Mazda will come out with a supercharged version for the horsepower junkies out there.

d'autres photos ici : http://rotarynews.com/node/view/1007

j'avoues, comme ça elle est vraiment agressive :clap: .

Blooh

Message par Blooh »

Juste magnifique :love:

RX8 192 > 350Z > Corvette C6 > Z4 > Lotus Evora > Lotus Evora S > RX8 R3 LHD

gaut27

Message par gaut27 »

Au risque de vous décevoir je n'accroche toujours pas avec cette new 8 :??: :??:

Le seul truc que je reprendrai se sont les jantes... Maintenant les goûts et les couleurs :D

Rx8 -> Corvette C6 Victory Edition N° 088/250
Ex heureux huitard. Heureux Vettard
Membre du RRC, Membre du CCF
Image Image
Tour de parade du Mans Classic 2014 <= Clic ici
American dream… Image

Blooh

Message par Blooh »

Disons que je m'y suis habitué avec le temps. Ce nouveau PC me semble le juste compromis entre agressivité et style. Enfin, comme tu dis, les gouts et les couleurs (même si le blanc est un peu trop à la mode). :D

RX8 192 > 350Z > Corvette C6 > Z4 > Lotus Evora > Lotus Evora S > RX8 R3 LHD

johan

Message par johan »

Sympa comme ca , il est vrai que le pc est tres agressif d autant plus qu avec les jantes et le rabaissement...

TERRIBLE!

EX RX8 231 JAUNE. CLIO RS Vendue> focus 2 st 2.5
FZ1 : mon joujou
Diesel non merci!!!!!!!!!!!!!!!!!!

polofoot

Message par polofoot »

J'aime et surtout les jantes qui sont simplement magnifiques!!!! :love:

jmi

Message par jmi »

trés belle, mais finalement assez proche du kit mazda speed si l'on regarde de plus pret, l'avant, si l'on sort les ailette des bouche de radiateur, est assez ouvert de la même manière.
bref c'est beau mais dans le style de l'ancien, d'ailleurs pour moi celle ci est magnifique et vous en conviendrez les retouche sont assez contenue .
les jantes par contre sont trés sobre et epuré, et elles sont magnifique.

a plus :salut:

Pièces jointes
IMGP1135.jpg
IMGP1135.jpg (156.42 Kio) Consulté 336 fois

une rx8 c'est sans doute 231 chevaux sous le capot, et un âne au volant.
http://www.usolemarinu.com

Répondre