voila
ça faisait un moment que je cherchais la "vérité" sur la pression pour les pneus renforcés type XL
la voila :
Extra Load tyres are designed to be used at higher pressures than normal tyres. They have the same maximum load capacity as a normal tyre with the same Load Index but achieve this at a higher pressure. Normal tyres are inflated to pressures between 2 bar and 2.5 bar. They reach the maximum load capacity as specified by the Load Index when inflated to 2.5 bar (35psi) Eg for a Load Index of 94 this is 670kg. Extra Load tyres can be inflated to pressures up to 2.9 bar (41psi) and actually have a lower load capacity at the same pressure as a normal tyre with the same Load Index. To get the 670kg load capacity for a Load Index of 94, an Extra Load tyre must be inflated to 2.9 bar. At 2.5bar it will only have a load capacity of 595kg.
en gros, les pneus XL sont des pneus renforcés pour accepter des pressions supérieures
simplement, a pression équivalente, (avec un pneu normal) le pneu a une capacité en charge moindre, il faut donc le gonfler + pour retrouver la charge
pour faire simple
si vous mettez la pression d'origine avec un pneu XL, ça capacité en charge est moindre et en gros ça reviens a rouler avec la pression d'origine - 0,4 bars !!!
donc sous gonflé donc conso a la hausse
et c'est Monsieur CONTINENTAL qui dit tous ça :
https://www.conti-online.com/generator/ ... ook-en.pdf
pages 43 et 44