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Go Civic Go ;)
Publié : 02 avr. 2007, 17:27 PM
par Benji
Première course et... première victoire pour la Honda Civic Type R en BTCC.
Et pourtant, cette voiture avait été terminée la semaine précédente et n'avait pu faire que des essais incomplets avant la course.

C'est ce qu'on appelle une voiture bien née... 
Publié : 02 avr. 2007, 17:34 PM
par Benji
A propos de Civic type R, la civic "long chassis" type R vient de sortie au japon :

Specs (extrait):
A higher compression ratio and improved breathing efficiency help the naturally-aspirated K20A 2.0-liter i-VTEC engine output a maximum of 165kW (225PS) at 8,000 rpm and a maximum torque of 215Nm (21.9kgm) at 6,100 rpm
The highly rigid Civic body and its advanced layout serves as the basis for an even more highly rigid, yet lightweight Type R body. Measures to enhance body rigidity while reducing weight have translated into a body that is 50% more rigid than in the Integra Type R production model sold between 2001 and 2006.
Specially tuned suspension, high performance 18-inch tires, a torque-sensitive helical limited slip differential, large disc brakes for improved fade resistance and other performance-enhancing features contribute to higher cornering performance and stability for an exciting, racecar-like driving experience.

L'article au copmlet, ici : http://www.vtec.net/news/news-item?news_item_id=670405
Publié : 02 avr. 2007, 17:59 PM
par raspoutine
Ils utilisent toujours l'ancien moteur (specs japonaises probablement).
Publié : 02 avr. 2007, 18:12 PM
par Franco
dommage qu'ont n'a pas droit a ça en France 
Publié : 02 avr. 2007, 20:18 PM
par Nicolas D
Franco a écrit :dommage qu'ont n'a pas droit a ça en France 
Ils auraient au moins pu laisser le différentiel...