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BMW Racing ...

Publié : 05 févr. 2009, 22:09 PM
par Baphi

Alpina Returns to Racing with B6 GT3

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gnico a écrit :

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Chassis Specifications

Weight

-1150 kg

Fuel Tank capacity:

-110 Litres

Chassis:

  • Unitary construction steel body with welded safety cell made of extremely rigid precision steel tubing
  • Safety fuel tank in CRP sandwich tray
  • Pneumatic four-stamp jack system

Aerodynamics:

  • Front fenders, rear apron, hood, roof, trunk lid, rear wing, front wings, and flared rear wheel arches in CRP

Transmission:

  • Carbon fiber clutch with hydraulic central slave cylinder
  • 6-speed sequential racing transmission with straight-cut, unsynchronized gears
  • Additional oil/air cooler
  • Quick shift system with ignition cut-out controlled by shifting force
  • Mechanical limited slip differential with additional oil/air cooler

Front axle:

  • Based on production version
  • Increased wheel caster angle
  • Enlarged track width and enhanced wheel camber
  • Five-way adjustable shock absorbers
  • Tubular stabilizer bar

Rear axle:

  • Based on production version
  • Enlarged track width and enhanced wheel camber
  • Five-way adjustable shock absorbers
  • Tubular stabilizer bar

Front brake system:

  • Six-piston aluminum brake calipers
  • Inner-vented grey-cast iron brake disks
  • 15.0 in./380mm in diameter

Rear brake system:

  • Four-piston aluminum brake calipers
  • Grey-cast iron brake disk
  • 13.1 in./332mm in diameter

Steering:

  • Rack and pinion steering with electro-hydraulic power

Wheels:

  • 18 in. Volk Racing Forged Magnesium

Motor Specifications

Type:

  • BMW P65 32-Valve All Aluminum DOHC V8
  • 8 throttle bodies with CRP load-charge optimized ram tubes
  • Single Cylinder Multi-Point Injection
  • Dry Sump Lubrication System

Capacity:

  • 3.9 liter/3999 cc

Bore x stroke:

  • 92 x 75.2 mm/3.62 x 2.96 in.

Max. output:

  • Approx. 485 bhp / 368 lb-ft

Engine management:

  • BMW Motorsport ECU 408 with two high-performance micro-processors
  • Individual cylinder injection and ignition
  • BMW Motorsport Lambda Controller
  • Pit speed limiter
  • Quick Shift function;
  • Engine data memory system

http://www.youtube.com/watch?v=Jhy6dln_SjU

http://www.youtube.com/watch?v=Z7aDRm0mokk


Publié : 05 févr. 2009, 22:12 PM
par coupefx

:love: :love: :love:


Publié : 05 févr. 2009, 22:21 PM
par Baphi
coupefx a écrit :

:love: :love: :love:

Idem ... pourtant moi et BM ! :D


Publié : 05 févr. 2009, 23:05 PM
par elombre

magnifique!


Publié : 05 févr. 2009, 23:21 PM
par Tsar

:love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

que dire d'autre :D


Publié : 05 févr. 2009, 23:27 PM
par Pierre

Vraiment belle ! Limite le Idrive d'une série 7 doit être plus facile que son volant multifonctions :D


Publié : 06 févr. 2009, 01:10 AM
par Greg83

La vache la serie 3 !!!!!!!!!!!!!! :love: :love: :love: :love:


Publié : 06 févr. 2009, 08:44 AM
par H_Smith

Sublimes photos :clap:

Et quel niveau de finition :love:

...................

Dommage que ce ne soit pas sur base X6 ....... :bye: :siffler:


Publié : 06 févr. 2009, 19:30 PM
par evilspoon

c'est dingue ce recule du volant et du pédalier :oh:


Publié : 06 févr. 2009, 20:32 PM
par gaut27

:salut: :salut:

Beau joujou :love:


Publié : 06 févr. 2009, 20:40 PM
par Dom
Tsar a écrit :

que dire d'autre :D

Ben...

Le volant en moumoutte + l'aileron de 3 métres de haut = kéké mobile!!!... Image

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Publié : 06 févr. 2009, 20:44 PM
par BB 59
Dom a écrit :
Tsar a écrit :

que dire d'autre :D

Ben...

Le volant en moumoutte + l'aileron de 3 métres de haut = kéké mobile!!!... Image

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:non: :non: Pas Kéké.......

Manque les néons....

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Publié : 07 févr. 2009, 14:08 PM
par Tsar

bande d'incultes, là on est au top question engineering sportif :grr: :D .


Publié : 07 févr. 2009, 14:11 PM
par BB 59
Tsar a écrit :

bande d'incultes, là on est au top question engineering sportif :grr: :D .

Ah bon, les néons c'est pas de l'"engineering sportif" ? ? ? :hum: :hum:

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