Baphi a écrit :
on peut voir que Subaru à fait une voiture moche et en plus pas stable du tout elle devient dangereuse, c'est le déclin de la marque après le succès
Chris a écrit :moi j'ai fait un petit tour avec la 3MPS et je dois dire qu'au niveau acéleration on peut se permettre beaucoup de chose
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, il paraît selon le chef mécano chez Rochat m'as dit qu'il n'en vendent pas beaucoup, et comme vous parlé de petit soucis de ce genre, ben ça va pas aider
c'est minime Chris, tous les acheteurs de 3 MPS n'iront pas sur circuit, c'est normal que les forumeurs aient davantage de soucis vu leur conduite active (sans parler que ce sont les premiers modèles), et ici effectivement tout se sait
Aaaargh ... l'Australie ... mais je leur conseille fortement de mettre un parebuffle a l'avant ... contre les kangourous ...
Minischumi a écrit :Mazda Australia nous sort un modèles amélioré de la MPS:
Avec son 4 cylindres turbo 2.3 l de 260 ch et 380 Nm de couple qui tracte l'engin à des vitesses inavouables, la Mazda3 MPS semble déjà tutoyer un sommet que l'on ne pensait pas atteignable il y a encore peu de temps pour une traction.
C'est bien connu, les australiens ayant la tête à l'envers. En voilà une nouvelle preuve avec cette Mazda3 MPS Extreme encore plus puissante !
Les ingénieurs de Mazda Australie ont repoussé les frontières en sortant de ce 2.3l turbocompressé, une puissance de 281 ch à 5300 tr/mn et un couple de 425 Nm à 4400 tr/mn.
Extrême effectivement. L'amélioration est le produit assez simple d'une reprogrammation du Powertrain Control Module (PCM) et de la pose d'un échappement plus libre. Pour supporter les 21 ch et 45 Nm de plus, la Mazda3 Extreme est équipée d'un kit de suspension Coote, leader dans le domaine en Australie.
mazda.com.au : Mazda’s Hot-Hatch Treated to Extreme Makeover
Mazda has today unveiled the third in its series of extreme cars, a modified version of the high-performance Mazda3 Mazda Performance Series (MPS), at the 2007 Sydney Motorshow.
Based on the top-selling Sports Pack luxury specification, the Mazda3 MPS Extreme has received engine, suspension and exhaust upgrades that improve the performance of the world’s quickest hot-hatch by about twenty per cent.
Modified by Mazda Australia Motorsport Manager, Allan Horsley, this extreme makeover involves a recalculation to the car’s Powertrain Control Module (PCM), allowing its standard 2.3-litre DISI turbo engine to generate a massive 210kW of power at 5300rpm and 425Nm of torque at 4400rpm.
Other modifications to the Mazda3 MPS include a free-flowing two-inch exhaust system and a sports muffler that will give this extreme car a suitability throaty exhaust note.
The car’s suspension system has been redesigned by one of Australia’s best suspension tuners, Murray Coote, and it now sits 25mm lower than the standard model, giving the car a more aggressive, sporty stance.
Coote, whose suspension systems sit beneath some of Australia’s leading rally and racing cars, configured a suspension package that maintains the sharply responsive handling of the Mazda3 MPS while complementing its new found power boost.
The luxury hatch’s standard 18-inch alloy wheels have been upsized to 19-inch BBS Motorsport wheels with Dunlop Sports (225/35ZR19) complete with a MPS monogram on the wheel centerpiece.
Cosmetically, its aggressive extreme look is created by a True Red body colour with black stripes, mimicking the white stripes seen on Mazda’s Targa racing cars, and a black roof and rear spoiler.
Other alternations include extended black wheel arches to accommodate its larger wheels and tinted windows.
Inside the Mazda3 MPS Extreme’s Sports Pack brings black leather trim is accentuated by exclusive red leather trimming. The red theme continues with red highlights in the dash, gear-shift knob and steering wheel and doors trimmings.
The car’s stopping power is generated through the state-of-art braking system found on the standard Mazda3 MPS. Its front disc brakes are 320mm in diameter and are ventilated, while the rear brakes are 280mm in diameter. An 8-9 inch tandem booster, along with a larger master cylinder, four-channel ABS, electronic brake distribution (EBD), electronic brake assist all contribute to the Mazda3 MPS Extreme’s effective braking performance.
Other safety features on the Mazda3 MPS Extreme include six airbags (dual front, front side and head protecting curtain airbags), a collapsible brake pedal and front and rear passenger seatbelt reminders as well as Dynamic Stability Control (DSC) with a Traction Control System (TCS).
“Creating an extreme version of our signature hot-hatch really is a case of making a great car even greater,” says Horsley, the brains behind Mazda Australia’s formidable RX-7 SP and MX-5 SP variants.
“As proof of the standard car’s abilities it finished a stunning tenth outright at this year’s Targa Tasmania rally and first in the event’s Showroom category, needless to say the Mazda3 MPS Extreme lifts the performance bar on an already outstanding vehicle.”
Other extreme vehicles produced by Mazda Australia include a turbo-charged version of Mazda’s signature sports car, RX-8, in 2004 and a rally-ready Mazda2 in 2005.
“Mazda Australia, under the direction of Allan Horsley, has an excellent reputation of pushing the envelope in the design and modification of high-performance cars,” says Mazda Australia’s managing director Doug Dickson.
“To build an extreme version of our signature hot-hatch is very fitting as it builds on the company’s racing heritage as well as celebrating the sales success of the current car.”
Also making its Australian premiere today was the next example of Mazda’s second generation Zoom-Zoom product, the all-new Mazda6, while the company’s first seven-seat crossover CX-9 made its first Sydney motor show appearance.
coupefx a écrit :Je crois que Mazda. s'est complétement gouré dans le choix des jantes pour la 3 MPS
Je me suis rendu compte que les jantes d'origine sont sympa en mouvement... Comme les branches sont creusées, ça fait un effet sympa quand on regarde à distance... Mais de près, bof...
En fait elles sont belles de loin, mais loin d'être belles
A part ça... Pourquoi on n'a pas des importateurs qui se bougent un peu les .ul comme les Australiens???
Woups ...
Brake failure - totalled my MS3
I totaled my Mazdaspeed3 at the track on 9/13. At the end of a long straight at a very high rate of speed, I hit the brakes and the pedal went to the floor. I pumped - nothing. I skidded off the track and hit a tire wall on the passenger side at somewhere between 100 - 110 mph. I am the luckiest guy I know. It has been three weeks now and I am mostly good to go. The car is toast.
No - my insurance is not going to pay. I will be parting it out and will post when and where in this thread.
Why did the brakes fail? Because I made an assumption.
I did not check the thickness of the inner pad and I ran out of pad! I assumed there was as much on the inner pad as the 1/3 -1/2 thickness I saw on the outer pad. Not.
Then something else happened - Under heavy braking, from what I have learned from talking to auto engineer types, this ABS system sensed braking on the LF wheel and not on the padless RF wheel, thought it was on ice, then dumped brake pressure in an attempt to drop down to braking threshold friction levels on ice. Every time I pumped the brakes, the same thing happened.....Crash! Skeptics should google "ABS dump mode" and do some reading before flaming. It was not brake fade or boiled fluid - BTDT.
So at this point it looks like my mistake caused the problem initially, and Mazda's design of the ABS ice software routine made it catastrophic. Bad combo.
Morals:
One last word - this car did a hell of a good job protecting me in the crash. Another last word - this thing kicks ass on the track. I highly recommend MS coilovers, Nitto NT-01 225/45 17 on 17 lb. 2006+ MX-5 wheels, MS CAI and Hawk HP+ pads, as long as you check pad wear closely. Mine lasted 3.5 track days plus street duty in between, FYI.
Shot with Canon PowerShot A540 at 2007-10-19
Shot with Canon PowerShot A540 at 2007-10-19
Shot with Canon PowerShot A540 at 2007-10-19
Shot with Canon PowerShot A540 at 2007-10-19
Elle a en tout cas trés bien réagi coté déformation malgré l'énorme violence du choc apparemment.
Vous comprenez maintenant pourquoi la mortalité baisse sur nos routes ? Nanana, c'est pas forcément les radars n'en déplaise à certains démagos
Rx-8 Race Port par Rotary-R
bonjour
en gros a ce que je lis et aprés l'essai que j'ai put en faire.
cette voiture pousse, c'est un fait, mais le chassis est sous dimmensionner face au couple moteur.
en fait ce moteur est un gros "diesel essence" et son couple malmene la transmission.
pour les freins, si tu as fusiller l'etrier, c'est que tes plaquette etant morte tu a depasser les limite de refroidissement du bordel et ....
en gros aprés l'essai que j'en avait fait , ça pousse, ça passe fort en virage mais il faut enormement s'appliquer au volant et conduire assez hachez, la ou avec la huite j'enfile des perles, bin avec la trois tu tricote dans tous les sens.
ceci dit c'est une trés bonne voiture, mais je n'echangerais pas mon paquet de lessive rx8 , meme pour deux paquet de mama3.
ou alors c'est brembo, comme sur ma huite.
a plus
une rx8 c'est sans doute 231 chevaux sous le capot, et un âne au volant.
http://www.usolemarinu.com
Disons que je ne me suis pas méfié des plaquettes, qui avaient 10,000 kils... j'en avais fait 32,000 avec la 8 sans aucun souci... A mon avis c'est une usure anormale, et je suis en attente de garantie avec Mazda.
Quant au chassis, moi je le trouve très sain, j'ai juste un souci depuis le début avec le système de freinage...
gaetan a écrit :Cette semaine j'ai fais faire la révision (15 OOO kms) par mon garage Mazda, j'ai demandé qu'ils démontent les plaquettes pour vérifier leurs etats, elles sont nickels.
Oui, mais t'es pépère sur la route, à ce qu'il paraît, toi.
Sur la route : BMW i3 & HONDA Insight
En cale-sèche : Nordic Green 192 Revol Cuir Noir,GPS,BV6 (4ème)
(EPS,Régul Vit,Kit BlueTooth,susp KWv3,Pot Hymee,Freins FrozenRotors+Hawk HPS,Embr Carb,REVi,Ailettes Inox,Harnais Toora,Dur Freins&Embr Avia)
petites questions au proprio de 3 MPS :
j'aimerai connaitre les consommations réelles de la voiture et non pas celles donnée par Mazda...
conso 100% Ville (Parisien et donc beaucoup de bonchon et petit trajet):
conso 100% Autoroute (en moyen 250 à 300 kms d'autoroute par week end) :
conso Mixte (un peu de ville et voie rapide) :
Merci d'avance à Gaétan, Pascalito, Luc et les autres pour leur coopération...
juste un rêve, juste une RX-8!!!!